Povinné zařezení druhého jazyka? Jak to vidí odborníci z jazykové školy?
11.08.2024
V Meridian School of English podporujeme výuku angličtiny od útlého věku, protože věříme, že je nezbytná pro budoucí úspěch dětí v globalizovaném světě. Je však nezbytné, aby toto vzdělávání bylo přizpůsobeno vývojovým fázím malých studentů, aby bylo efektivní a poutavé.
Současné diskuse o povinném zařazení druhého cizího jazyka do škol zdůrazňují význam jazykového vzdělávání a je dobře, že se o tom diskutuje. Existuje mnoho argumentů pro a proti, nicméně pozornost by se měla zaměřit spíše na to, jak je jazykové vzdělávání realizováno, než na nutnost samotného mandátu.
V Meridianu jsme zastánci vyváženého přístupu, kdy výuka anglického jazyka začíná brzy, ale je přizpůsobena věku a kognitivním schopnostem studentů. Tato metoda pomáhá podporovat přirozené osvojování jazykových dovedností, díky čemuž je učení příjemné a méně zatěžující. Obrovskou roli také hrají rodiče a o tom se již moc nemluví. Jejich zapojení přímo ovlivňuje motivaci a nadšení dítěte k učení. Když děti vidí, že jejich rodiče mají zájem, proměňuje to učení ve společné dobrodružství, což činí ten proces mnohem příjemnějším a méně jako povinnost
Jsme přesvědčeni, že dobře strukturovaný jazykový program, který začíná v prvních letech a postupně pokračuje v celém vzdělávacím systému, přinese studentům nejlepší výsledky a vybaví je potřebnými dovednostmi, aby se jim dařilo ve vícejazyčném světě.
Zdroj: kasparpr.cz
Současné diskuse o povinném zařazení druhého cizího jazyka do škol zdůrazňují význam jazykového vzdělávání a je dobře, že se o tom diskutuje. Existuje mnoho argumentů pro a proti, nicméně pozornost by se měla zaměřit spíše na to, jak je jazykové vzdělávání realizováno, než na nutnost samotného mandátu.
V Meridianu jsme zastánci vyváženého přístupu, kdy výuka anglického jazyka začíná brzy, ale je přizpůsobena věku a kognitivním schopnostem studentů. Tato metoda pomáhá podporovat přirozené osvojování jazykových dovedností, díky čemuž je učení příjemné a méně zatěžující. Obrovskou roli také hrají rodiče a o tom se již moc nemluví. Jejich zapojení přímo ovlivňuje motivaci a nadšení dítěte k učení. Když děti vidí, že jejich rodiče mají zájem, proměňuje to učení ve společné dobrodružství, což činí ten proces mnohem příjemnějším a méně jako povinnost
Jsme přesvědčeni, že dobře strukturovaný jazykový program, který začíná v prvních letech a postupně pokračuje v celém vzdělávacím systému, přinese studentům nejlepší výsledky a vybaví je potřebnými dovednostmi, aby se jim dařilo ve vícejazyčném světě.
Zdroj: kasparpr.cz