Nahlédněte pod pokličku pivovarů
30.11.2021
Byl spuštěn nový portál pro milovníky piva, zejména craftového piva a minipivovarů, Pivniweb.cz. Za projektem a ideou nového pivního webu stojí firma Peevo s.r.o., nadšenci a milovníci craftových piv a řemeslných minipivovarů, kteří v letech 2018-2019 zkoušeli provozovat experimentální online projekt a službu Peevo.cz, první online pivní výčep v Česku s expresním rozvozem čerstvě načepovaných piv z menších českých pivovarů.
Web vytvořila pražská digitální agentura WDF a zpravodajský obsah webu v podobě článků, fotoreportáží a videoreportáží z českých minipivovarů zveřejňovaných v rubrice Novinky připravuje ve spolupráci s renomovanými českými novináři a autory komunikační agentura ACCEDO Czech Republic Communications.
Videoreportáže z vybraných minipivovarů vznikají pod taktovkou režiséra Jakuba Motejzíka a kameramana Tomáše Svobody. Návštěvníci a čtenáři portálu Pivniweb.cz tak díky nim mají jedinečnou příležitost nahlédnout do zákulisí a pod pokličku výroby převážně craftových piv a do varen minipivovarů jakými jsou např. řemeslný pivovar Albrecht ve Frýdlantě, rodinný pivovar Rampušák v Dobrušce, pivovar Sibeeria Brewery z pražských Vysočan, karlínský pivovar s výčepem pod jednou střechou Dva kohouti spojující dvě řemesla: pivovarnické a výčepní, pivovar Glokner a destilérie Svach ze Svachovy Lhotky u Českého Krumlova, který využívá spojení českého piva a české whisky, nebo bláznivý létající pivovar Crazy Clown, David Lynch mezi pivovary.
„Pivo je moje srdeční záležitost a boom craftových piv a řemeslných pivovarů, který v posledních letech u nás zažíváme, bude s velkou pravděpodobností pokračovat i v dalších letech. Naším cílem je této vlny zájmu využít a tvořit web o pivu, kde návštěvníci najdou vždy zajímavé a jedinečné informace ze světa craftových piv a minipivovarů. Chtěli bychom sdružovat a propojovat komunitu fanoušků a milovníků řemeslných piv s jejich oblíbenými pivovary, výrobci a prodejci pivních speciálů,“ říká Marek Hotovčin, spoluzakladatel portálu Pivniweb.cz. Věříme, že se nám kvalitním obsahem webu podaří oslovit jednak čtenáře a craft beer fanoušky a také potenciální partnery nejen z řad minipivovarů a prodejců craftového piva, ale například i mezi dodavateli vybavení pro pivovary a vaření piva,“ dodává Hotovčin.
„Pivní web byl od začátku ambiciózní projekt. Je zarážející, že zrovna v Česku, národu pivařů, doteď neexistovala podobná platforma. Největším úkolem bylo propojit obsah webu tak, aby uživatel snadno získal jak podrobné informace k veškerému obsahu, tak kompletní kontext – podrobné informace o pivech samotných, pivovarech a jejich geografické lokaci nebo přehledu pivních událostí a aktualit,“ říká ředitel a spolumajitel agentury WDF Vojtěch Strnad. „Naši designeři zvolili vintage styl s paletou přírodních a pivních barev v kombinaci s kontrastem. Jako přidaná hodnota je zde možnost hodnocení konkrétních piv nebo pivovarů. Uživatelé mají i možnost registrovat nové produkty, pivovary a akce přímo do databáze webu. To celé doplňuje moderní styl UX, intuitivní navigací a ostatními kreativními elementy jako je např. zobrazení stylů piva, mapa v destinacích, přepínání v destinaci mezi mapou a výpisem pivovarů a další. Uživatelský potenciál portálu je obrovský a již teď řešíme další vývoj a kam platformu posunout,“ dodává Vojtěch Strnad.
Vedle zpravodajského obsahu v rubrice Novinky najde návštěvník portálu Pivniweb.cz pod záložkou Piva detailní katalog piv, které je možné filtrovat a řadit dle pivních stylů, pivovarů, destinací, způsobu kvašení, barvy, stupňovitosti (EPM) a obsahu alkoholu (ABV). Po přihlášení a registraci (která je zdarma) do pivního klubu mohou uživatelé portálu jednotlivá piva a pivovary také hodnotit přidáváním ikonek půllitrů (na škále 1-5). V záložce Pivovary najdou uživatelé přehledný seznam českých pivovarů včetně názvu, loga, adresy, mapy a odkazu na web či sociální sítě daného pivovaru. Záložka Styly obsahuje popis 21 základních pivních stylů jako jsou Ale, Stout, Ležák, Nealko atd. V záložce Destinace najdou uživatelé přehlednou interaktivní mapu pivovarů členěnou dle jednotlivých krajů. Pod záložkou Události jsou pak zveřejňovány různé pivní akce, festivaly, ochutnávky, slavnosti, degustace, uvádění pivních novinek atd., které je možné filtrovat dle destinací a termínu jejich konání. Akce si mohou do kalendáře událostí vyplněním formuláře vkládat i sami pivovary a organizátoři pivních akcí. Vyplněním formuláře na webu je možné přidat do katalogu také pivovar či nový druh piva.
Web vytvořila pražská digitální agentura WDF a zpravodajský obsah webu v podobě článků, fotoreportáží a videoreportáží z českých minipivovarů zveřejňovaných v rubrice Novinky připravuje ve spolupráci s renomovanými českými novináři a autory komunikační agentura ACCEDO Czech Republic Communications.
Videoreportáže z vybraných minipivovarů vznikají pod taktovkou režiséra Jakuba Motejzíka a kameramana Tomáše Svobody. Návštěvníci a čtenáři portálu Pivniweb.cz tak díky nim mají jedinečnou příležitost nahlédnout do zákulisí a pod pokličku výroby převážně craftových piv a do varen minipivovarů jakými jsou např. řemeslný pivovar Albrecht ve Frýdlantě, rodinný pivovar Rampušák v Dobrušce, pivovar Sibeeria Brewery z pražských Vysočan, karlínský pivovar s výčepem pod jednou střechou Dva kohouti spojující dvě řemesla: pivovarnické a výčepní, pivovar Glokner a destilérie Svach ze Svachovy Lhotky u Českého Krumlova, který využívá spojení českého piva a české whisky, nebo bláznivý létající pivovar Crazy Clown, David Lynch mezi pivovary.
„Pivo je moje srdeční záležitost a boom craftových piv a řemeslných pivovarů, který v posledních letech u nás zažíváme, bude s velkou pravděpodobností pokračovat i v dalších letech. Naším cílem je této vlny zájmu využít a tvořit web o pivu, kde návštěvníci najdou vždy zajímavé a jedinečné informace ze světa craftových piv a minipivovarů. Chtěli bychom sdružovat a propojovat komunitu fanoušků a milovníků řemeslných piv s jejich oblíbenými pivovary, výrobci a prodejci pivních speciálů,“ říká Marek Hotovčin, spoluzakladatel portálu Pivniweb.cz. Věříme, že se nám kvalitním obsahem webu podaří oslovit jednak čtenáře a craft beer fanoušky a také potenciální partnery nejen z řad minipivovarů a prodejců craftového piva, ale například i mezi dodavateli vybavení pro pivovary a vaření piva,“ dodává Hotovčin.
„Pivní web byl od začátku ambiciózní projekt. Je zarážející, že zrovna v Česku, národu pivařů, doteď neexistovala podobná platforma. Největším úkolem bylo propojit obsah webu tak, aby uživatel snadno získal jak podrobné informace k veškerému obsahu, tak kompletní kontext – podrobné informace o pivech samotných, pivovarech a jejich geografické lokaci nebo přehledu pivních událostí a aktualit,“ říká ředitel a spolumajitel agentury WDF Vojtěch Strnad. „Naši designeři zvolili vintage styl s paletou přírodních a pivních barev v kombinaci s kontrastem. Jako přidaná hodnota je zde možnost hodnocení konkrétních piv nebo pivovarů. Uživatelé mají i možnost registrovat nové produkty, pivovary a akce přímo do databáze webu. To celé doplňuje moderní styl UX, intuitivní navigací a ostatními kreativními elementy jako je např. zobrazení stylů piva, mapa v destinacích, přepínání v destinaci mezi mapou a výpisem pivovarů a další. Uživatelský potenciál portálu je obrovský a již teď řešíme další vývoj a kam platformu posunout,“ dodává Vojtěch Strnad.
Vedle zpravodajského obsahu v rubrice Novinky najde návštěvník portálu Pivniweb.cz pod záložkou Piva detailní katalog piv, které je možné filtrovat a řadit dle pivních stylů, pivovarů, destinací, způsobu kvašení, barvy, stupňovitosti (EPM) a obsahu alkoholu (ABV). Po přihlášení a registraci (která je zdarma) do pivního klubu mohou uživatelé portálu jednotlivá piva a pivovary také hodnotit přidáváním ikonek půllitrů (na škále 1-5). V záložce Pivovary najdou uživatelé přehledný seznam českých pivovarů včetně názvu, loga, adresy, mapy a odkazu na web či sociální sítě daného pivovaru. Záložka Styly obsahuje popis 21 základních pivních stylů jako jsou Ale, Stout, Ležák, Nealko atd. V záložce Destinace najdou uživatelé přehlednou interaktivní mapu pivovarů členěnou dle jednotlivých krajů. Pod záložkou Události jsou pak zveřejňovány různé pivní akce, festivaly, ochutnávky, slavnosti, degustace, uvádění pivních novinek atd., které je možné filtrovat dle destinací a termínu jejich konání. Akce si mohou do kalendáře událostí vyplněním formuláře vkládat i sami pivovary a organizátoři pivních akcí. Vyplněním formuláře na webu je možné přidat do katalogu také pivovar či nový druh piva.