Výběr špičkového realitního makléře či kancelář v Praze – jak na to?
12.04.2021
Najít opravdu zkušeného makléře není nic jednoduchého. Makléřů je spousta a odlišit zrno od plev vyžaduje určité zkušenosti. A v Praze to platí dvojnásob. Proto jsme pro vás připravili stručný návod, jak si ke spolupráci vybrat zkušeného profesionála a vyhnout se podvodníkům.
Počítejte s tím, že ti nejlepší makléři pracují výhradně exkluzivně. Bez exkluzivní smlouvy a tím pádem jistoty, že prodají, nemají makléři důvod investovat peníze a čas do prodeje.
Reference a hodnocení jsou nezbytné
I když si makléře můžete jednoduše najít na internetu nebo si ho nechat doporučit od známých, sežeňte si dostatek referencí a doporučení, než podepíšete smlouvu. Makléře byste si měli vybírat sami, podle vlastních kritérií a na základě referencí od více klientů. Přečtěte komentáře a hodnocení na webu či sociálních sítích a při osobním setkání požadujte reference opravdových klientů.Ověřte si všechny informace a fakta
Průměrný makléř či dokonce podvodník vám naslibuje hory doly a nakonec se bude snažit vaši nemovitost co nejrychleji prodat i za cenu ztráty. Proto si důkladně ověřte vše, co říká. Podívejte se na propagaci nemovitostí, které prodává a srovnejte ji s konkurencí. Ověřte reference, jestli jsou pravdivé. Zkontrolujte, jak dlouho je na trhu s realitami a kolik jich opravdu prodal.Za provizi vyžadujte široký rozsah služeb na profesionální úrovni
Před uzavřením smlouvy o spolupráci se podívejte, jaké služby vám makléř či realitní kancelář za stanovenou provizi nabízí. V Praze je samozřejmostí využití všech marketingových nástrojů (video, online inzerce, web nemovitosti apod.) a spolupráce s profesionály ve všech fázích prodeje. Samotná výše provize by neměla být určujícím kritériem při výběru makléře. Někteří makléři vám sice nabídnou nízkou provizi (ta se běžně pohybuje od 3 do 5%), ale potom chtějí za veškeré služby zaplatit zvlášť, popřípadě vám tyto služby vůbec neposkytnou.Počítejte s tím, že ti nejlepší makléři pracují výhradně exkluzivně. Bez exkluzivní smlouvy a tím pádem jistoty, že prodají, nemají makléři důvod investovat peníze a čas do prodeje.