Clubhouse – iPhone jako vstupenka do nové sociální sítě, která trhá rekordy
11.02.2022
Možná je tu nový hit mezi sociálními sítěmi, možná je to jenom jedna vlna v moři, která se uklidní, jakmile skončí pandemie nemoci covid-19. Každopádně, sociální síť Clubhouse – jen pro iPhone a jen na pozvánku – momentálně intenzivně čeří české sociální vody.
Clubhouse funguje více než rok (prvního spuštění se dočkal v USA v dubnu 2020) a momentálně se řadí na 7. místo v žebříčku aplikací na App Store pod záložkou social networking. Prožívá totiž masivní boom po celém světě. Ještě v prosinci měl Clubhouse 600 000 uživatelů, aktuálně překročil už 2 miliony.
I v České republice se tento fenomén šíří skoro stejně rychle jako nemoc covid-19. Důvodů je hned několik:
● Clubhouse přináší neokoukaný formát živého audio přenosu mluveného slova.
● V místnostech, do kterých se může připojit kdokoliv, vznikají diskuze na rozličná témata a každý může mluvit o čemkoliv.
● Nová sociální síť využívá popularity podcastů a přidává možnost přímého zapojení diváka.
● Díky tomu, že je Clubhouse dostupný momentálně pouze pro iPhone a zároveň jen na pozvání uživatele, který už na Clubhouse je (každý uživatel dostane po přihlášení 2 pozvánky), získává členství v této síti nádech V.I.P. clubu.
Na Clubhouse najdete místnosti skutečně o čemkoliv. Od investičních, marketingových nebo byznysových diskuzí přes místnosti známých YouTube a instagramových influencerů po společné sledování startu rakety SpaceX nebo drinking game při sledování Výměny manželek. A dá se předpokládat, že místností i témat bude přibývat. Clubhouse tak v době pandemie, kdy kromě zaměstnání a přírody nesmíme chodit téměř nikam, poskytuje chybějící sociální kontakt. Ať už vyhledáváte oddechový pokec v hospodě nebo networking na konferenci.
Protože Clubhouse teprve začíná, můžeme v budoucnu čekat ještě zajímavé věci. Lidé se s Clubhousem teprve sžívají a hledají jeho využití. Už se však objevují i politické debaty vedené například zástupci TOP 09 nebo Piráty. Na síti už se vyskytuje také muž, který stojí za marketingem předsedy ANO Andreje Babiše – Marek Prchal. Clubhouse vás připoutá a nepustí, diskuze si ze záznamu nepustíte
Síť hodně pracuje s principem FOMO (fear of missing out – strachu z toho, že vám něco unikne). Místnosti se totiž nedají nahrávat (přímo v aplikaci) a nemůžete se k nim ani vracet. Dá se tak říct, že kdo na síti není, přichází o všechno, co se na ní děje. Protože je zatím aplikace jen pro iPhone, vyznačuje se velmi kvalitním a čistým zvukem bez mnoha rušivých elementů. Zejména nový iPhone 12 má velmi kvalitní mikrofon, který dokáže potlačit okolní hluk a zvýší tak kvalitu přenosu. V kombinaci se sluchátky AirPods je pak dojem z diskuze skvělý a skutečně si připadáte skoro jako byste seděli s ostatními u jednoho stolu.
Chcete-li Clubhouse vyzkoušet, ale nemáte ve svém okolí nikoho s volnou pozvánkou, stáhněte si aplikaci, zaregistrujte se, sdílejte svůj seznam kontaktů a zkuste počkat, jestli vás dovnitř nepustí někdo, koho máte v telefonním seznamu.
Autor: Martin Knižátko
Foto: www.pixabay.com
Clubhouse funguje více než rok (prvního spuštění se dočkal v USA v dubnu 2020) a momentálně se řadí na 7. místo v žebříčku aplikací na App Store pod záložkou social networking. Prožívá totiž masivní boom po celém světě. Ještě v prosinci měl Clubhouse 600 000 uživatelů, aktuálně překročil už 2 miliony.
I v České republice se tento fenomén šíří skoro stejně rychle jako nemoc covid-19. Důvodů je hned několik:
● Clubhouse přináší neokoukaný formát živého audio přenosu mluveného slova.
● V místnostech, do kterých se může připojit kdokoliv, vznikají diskuze na rozličná témata a každý může mluvit o čemkoliv.
● Nová sociální síť využívá popularity podcastů a přidává možnost přímého zapojení diváka.
● Díky tomu, že je Clubhouse dostupný momentálně pouze pro iPhone a zároveň jen na pozvání uživatele, který už na Clubhouse je (každý uživatel dostane po přihlášení 2 pozvánky), získává členství v této síti nádech V.I.P. clubu.
Nahrazuje živé konference i posezení v hospodě
Na Clubhouse najdete místnosti skutečně o čemkoliv. Od investičních, marketingových nebo byznysových diskuzí přes místnosti známých YouTube a instagramových influencerů po společné sledování startu rakety SpaceX nebo drinking game při sledování Výměny manželek. A dá se předpokládat, že místností i témat bude přibývat. Clubhouse tak v době pandemie, kdy kromě zaměstnání a přírody nesmíme chodit téměř nikam, poskytuje chybějící sociální kontakt. Ať už vyhledáváte oddechový pokec v hospodě nebo networking na konferenci.
Protože Clubhouse teprve začíná, můžeme v budoucnu čekat ještě zajímavé věci. Lidé se s Clubhousem teprve sžívají a hledají jeho využití. Už se však objevují i politické debaty vedené například zástupci TOP 09 nebo Piráty. Na síti už se vyskytuje také muž, který stojí za marketingem předsedy ANO Andreje Babiše – Marek Prchal. Clubhouse vás připoutá a nepustí, diskuze si ze záznamu nepustíte
Síť hodně pracuje s principem FOMO (fear of missing out – strachu z toho, že vám něco unikne). Místnosti se totiž nedají nahrávat (přímo v aplikaci) a nemůžete se k nim ani vracet. Dá se tak říct, že kdo na síti není, přichází o všechno, co se na ní děje. Protože je zatím aplikace jen pro iPhone, vyznačuje se velmi kvalitním a čistým zvukem bez mnoha rušivých elementů. Zejména nový iPhone 12 má velmi kvalitní mikrofon, který dokáže potlačit okolní hluk a zvýší tak kvalitu přenosu. V kombinaci se sluchátky AirPods je pak dojem z diskuze skvělý a skutečně si připadáte skoro jako byste seděli s ostatními u jednoho stolu.
Chcete-li Clubhouse vyzkoušet, ale nemáte ve svém okolí nikoho s volnou pozvánkou, stáhněte si aplikaci, zaregistrujte se, sdílejte svůj seznam kontaktů a zkuste počkat, jestli vás dovnitř nepustí někdo, koho máte v telefonním seznamu.
Autor: Martin Knižátko
Foto: www.pixabay.com